close


電影筆記:

我只是有一點不知所措,生活像個迷宮,愛情我猜不透。-鴻孕當頭(Juno)
I'm just a little bit caught in the middle, life is a maze, love is a riddle.


被一個人深深地愛著將給你力量;深深地愛著一個人將給你勇氣。-無敵浩克(The Incredible Hulk)
Being deeply loved by someone gives you strength, while loving someone deeply gives you courage.


上天安排某人進入你的人生,一定有個原因;若他離開了,一定有個更好的理由。-少年Pi的奇幻漂流 (Life of Pi)

There's a purpose for everyone that walks into your life; if they walk out, it must be for a reason that's even better.


永遠不要懷疑,你比你想像中更美。-
穿著Prada的惡魔 (The Devil Wears Prada)
Never doubt that you are more beautiful than you think.


蝴蝶看不見自己翅膀的顏色,但人們都知道它有多美;同樣的,你看不見你的優點,但人們卻知道你有多特別。-蟲蟲危機(A Bug's Life)

Butterflies don't know the color of their wings, but human eyes know how beautiful it is; likewise, you don't know how good you are, but others can see that you are special.


愛,就是不求回報的關心與不設前提的寬容。-派特的幸福劇本 (Silver Linings Playbook)
Love is caring without expectations, and forgiving without conditions.


若能接受最差的你,才配擁有最好的你。-
派特的幸福劇本 (Silver Linings Playbook)
Only those who accept the worst of you deserve the best of you.


一切到最後都會很好;要是不好,那就還沒到最後。-金盞花大酒店 (The Best Exotic Marigold Hotel)
Everything will be alright in the end; if it's not alright, it's not yet the end.


其實我們真正害怕的,是一成不變的未來。那麼,何不歡喜地迎接改變呢?-
金盞花大酒店 (The Best Exotic Marigold Hotel)
Perhaps what we fear is that it will be the same, so we must celebrate the changes.


要當自己生命中的女主角。-戀愛沒有假期 (The Holiday)
Be the leading lady of your own life.


某些人來到你的生命中,不是為了愛你,而是讓你感到值得被愛。-戀夏500日 (500 Days of Summer)
Some people come into your life not to love you, but to make you feel that you are worth loving.


如果對喜歡的事情,沒有辦法放棄, 那就要更努力地,讓別人看到自己的存在。-逆光飛翔 (Touch of Light)



我好愛電影!當它搭配上音樂,我整個人就臣服了,
記得"戀愛沒有假期"在電視重播了好幾次,我也看了好幾次,
女主角們藉由假期重新找回自己,像是一場生命的洗滌,重新找回自己的價值。


"派特的幸福劇本"告訴我:我們雖不完美,但終會找到懂得欣賞如此不完美的人。
謝謝那些曾經出現在我生命中的所有人,謝謝你們帶給我的悸動,讓我更有勇氣,讓我知道我有多美。



 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Amber 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()